Google Reklamı Vermek İçin Ajansla Çalışılmalı Mı?

Google Reklamı Vermek İçin Ajansla Çalışılmalı Mı?

Google’ın Reklam platformu olan Google Adwords ile internette reklam verebilmek mümkündür. Google Adwors‘ü kullanarak internet sitelerinde, Youtube’da, Google arama sorgularında, mobil uygulamalarda reklam verebilirsiniz. Peki Google ile internette reklam vermek için bir ajans mı tercih edilmeli yoksa kendi reklamlarınızı yayınlayabilir misiniz? İşte yanıtı yazımızın devamında. Google Reklamı Vermek İçin Ajansla Çalışılmalı Mı?

Daha Önce Google Adwords İle Reklam Verdiniz Mi?

Ürün yada hizmetinizi internet üzerinden hedef kitlenize yani potansiyel müşterilerinize ulaştırmak için daha önceden reklam çalışması gerçekleştirdiniz mi? Bu sorunun yanıtını bilmeniz oldukça önemlidir. Çünkü Google Adwords panelini daha önce hiç görmemiş birisi bu panelde oldukça zorlanacak, yönlendirmeler ile oluşturduğu reklamın optimizasyonu düzgün olmayacak ve en önemlisi harcamalarınızı en doğru şekilde yönetemeyeceksiniz. Bu yönde bir bilginiz yoksa Google Adwords konusunda Google Partner olan ajanslar ile iş birliği yapabilir ve reklamlarınızı yönetmek için birlikte çalışabilirsiniz.

Reklamlarınızı Takip ve Optimize Edecek Zamanınız Var Mı?

Daha önce Google’da reklam vermiş olabilir ve panele’de hakim olabilirsiniz. Hatta işlerinizi büyütene kadar reklamlarınız kendiniz dahi verebilirsiniz. Ancak işleriniz büyüdükten sonra, reklam kontrolüne vaktiniz kalacak mı? Bu önemli soruya da cevap bulmanız önemlidir. Çünkü işleriniz yoğunlaştıkça sizin vakit ayıracak zamanınız azalacak, reklam kampanyalarınız da artacaktır. Bu doğrultuda reklamlarınız yönetmeniz oldukça zorlaşacak ve profesyonel bir destek almak isteyeceksiniz. Ajanslar ile çalışmak istemeyen firmalar, firma içerisinde bir iletişim departmanı kurarak işi uzmanlarına bırakması gerekecektir.

Bizim Sosyal Medyacı Çocuk Adwords Reklamlarını da Verir!

Bu başlıkta yeni yeni büyüyen ve dijital mecralarda yer almak isteyen küçük ve orta ölçekli işletmeleri ele almak istiyorum. Bir çok patronda bizim sosyal medyacı çocuk Adwords reklamlarını, sosyal medya reklamlarını, site için SEO çalışmasını, sosyal medya yönetimini gerçekleşir ve takibini yapar anlayışı bulunmaktadır. İşte şirketleri dijital mecrada felakete sürükleyen bu davranışa bir son demeli ve işini uzmanına bırakmalısınız. Sizin çalıştırdığınız sosyal medyacı çocuk sosyal medya reklamlarında ve yönetiminde uzman olabilir ancak Adwords, SEO, dijital pr gibi önemli uzmanlık alanları isteyen bir alan için yeterli olamayacaktır.

Google Reklamlarda İllede Ajans Mı?

Google Reklam ajans içi mi olmalı yoksa kurum içinde ekip mi kurulmalı? Bu sorunun cevabını verebilmek için hem maliyet hesabı yapmak gerekir hemde performans ve kurum içi iletişim faktörleri düşünülmektedir. Google reklamlarınızı verebilmek için bir ajans ile çalışırsanız maliyetinizi daha düşük tutabilirsiniz. Ancak ajans ile çalışmanın da getirdiği bazı zorluklar mevcuttur. Kurum ve Ajans ile sürekli iletişimde bulunmak, reklam kampanyalarını ve fikirlerinizi ajansa anlatmak, reklam dönüşümleri için rapor talep etmek ya da beklemek gibi uzun süreli bir çalışma gerçekleşmektedir.

Ancak kurum içerisinde uzman ekip kurulursa bu saydığım dezavantajların hiç biri olmayacaktır. Kurum içinde ekip kurmanın da getirdiği belli başlı sorunlar mevcuttur. Ekip içerisindeki çalışanların uzmanlıklarına göre maaşlarının fazla olabilmesi, personel çalıştırma yükümlülükleri ve sorumlulukları, personel işten ayrılması sonucunda yeni personel bulma sorunları ve yeni personelin kuruma uyum sürecindeki zaman kayıpları gibi bazı dezavantajları vardır.

Ancak benim fikrimi soracak olursanız, bir firma büyük düşünüyorsa kendi iletişim ekibini kurum içerisinde kurması gerekmektedir. Kurum içi bilgiler, kurum içinde kalmalı, alınan kararlar hızlıca uygulanmalı, dönüşümler istenildiği zaman takip edilmeli, kurum için verilen reklamların yararlılığı çok daha doğru bir şekilde ölçülmelidir. Sadece Google Adwords değil Dijital Pazarlama çatısında bir ekip kurmak oldukça önemlidir. SEO, Adwords, Sosyal medya reklamcılığı, mailing, sosyal medya yönetimi gibi çalışmalar bir dişli çark gibidir. Her bir çalışma birbirini destekler ve etkiler. SEO ile reklam maliyetlerinizi düşürür, verdiğiniz reklamlar sayesinde sitenize çektiğiniz trafik ile SEO’ya destek sağlarsınız. Bu birbirine bağlı bir zincirdir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir