Küçük Ölçekli İşletmeler Sosyal Medya Mecralarını Nasıl Kullanmalıdır?

Küçük Ölçekli İşletmeler Sosyal Medya Mecralarını Nasıl Kullanmalıdır?

Sosyal medya mecralarından hangisi yada hangileri kullanılmalıdır. Facebook, Instagram, Twitter, Youtube ve bunlar gibi daha bir çok sosyal medya mecrası bulunmaktadır. Ancak işletmeler hangi sosyal medya mecrasını kullanmalıdır? Kitle nasıl oluşturulur. Paylaşımların teması ve konuları nasıl belirlenir? Yazımın devamında sosyal medya mecralarının özelliklerine ve işletmelere nasıl en yüksek katkıyı sağlayacağından bahsedeceğim. Küçük ölçekli işletmeler için verdiğim önerileri hali hazırda büyük ölçekli işletmeler de uygulamaktadır. Ancak bu önerilerime ek olarak büyük ölçekli işletmelerin başka uygulamaları gerekenler faaliyetler de yer almaktadır. Küçük Ölçekli İşletmeler Sosyal Medya Mecralarını Nasıl Kullanmalıdır?

Öncelikle bir sosyal medya pazarlaması uygulayacaksanız, plan yapmanız gerekmektedir. Sosyal medya da göstereceğiniz faaliyetleriniz için plan olmazsa olmazdır. Çünkü işletmenizin hedef kitlesine uygun, işletmenizin faaliyetleri doğrultusunda bir strateji geliştirmeniz gerekmektedir. Hedef kitleniz genç mi yoksa orta yaşlı mı? Yoksa her ikisi de mi? Sosyal medyada plan oluşturmak için önemli ipuçlarını bir başka yazımda paylaşacağım. Ancak bir plan oluştururken, “Ne, Ne zaman, Nerede, Neden” sorularını yanıtlayın. Bu doğrultuda planınızı oluşturun.

Küçük Ölçekli İşletmeler

Küçük ölçekli bir işletmenin sosyal medya hesaplarını yönetecekseniz mevcut bir kitleniz olup olmadığı oldukça önemlidir. Kitleniz yok ise kitle oluşturma çabalarında da bulunmanız gerekecektir. Mevcut takipçilerinizi tamamen organik olarak yükseltmeyi hedefleyin. Takipçi satın almak gibi yanlış davranışlarda bulunmayın.

İnsanlar sizi neden takip etsinler? Küçük ölçekli bir işletmenin kitle sadakati oluşturmasının imkanı yok denecek kadar azdır. Çünkü tanınmamaktadır. Öncelikle dijital mecrada, sosyal ağlarda işletmenizi tanıtacak faaliyetlerde bulunmanız gerekmektedir. Ancak bu tanıtım, satış odaklı bir tanıtım olmamalıdır. Yapacağınız faaliyetler bir yatırım olmalıdır. Aynı bir tohum gibi, önce toprağa ekin, daha sonra onu sulayın ve çıkan filizleri korumaya devam edin. Bu çaba doğrultusunda o tohum zaman içerisinde büyüyecek ve size meyvesini verecektir.

Hedef Kitlenize Yarar Sağlayın

İnsanların sizi duyması, gönderilerinizi paylaşması ve etkileşimde bulunması için yarar sağlayıcı içerikler, eğlenceli gönderiler, kitlenizin hoşuna gidebilecek paylaşımlar yapmanız gerekmektedir. Sürekli kendiniz ile ilgili bilgiler değil, onların ihtiyacı olan merak edebilecekleri bilgiler paylaşın. Örneğin tost satıyorsanız, tost yaparken çok yapılan hatalar başlıklı bir makale yazabilir ve paylaşabilirsiniz. Bu sizin bu işteki yetkinliğinizi kanıtlayacak hemde yapılan paylaşımlar ile etkileşiminizi arttıracaktır.

Video içerik kullanın. Bol bol video içerik hazırlayın ve yayınlayın. Video içerikler en çok etkileşim sağlayan paylaşımlardan birisidir. İnsanlar çokça video izlemekte, yorum yapmakta ve paylaşmaktadır.

Bilgilendirici içerikleri kullanın. Örneğin yarım ekmek karışık bir tostun kaç kalori olduğunu ve bu kalorinin kaç saatte yakılacağı gibi faydalı bilgiler paylaşın.

Dikkat çekici görseller paylaşın. Lezzetli bir tost hazırlayın ve onun fotoğrafını çekin. Fotoğrafın açısına, ışığına, ürüne netlemesine dikkat edin. Bu görsellerde çok yazı kullanmayın.

Hasthagleri kullanın. Sektörünüz ile ilgili hasthagler kullanın. İşletmenizin adıyla da bir hasthag oluşturun ve tüm paylaşımlarınıza bu hasthag’i eklemeyi unutmayın.

Konumunuzu oluşturun. Fiziki bir işletmeye sahipseniz mutlaka sosyal medya mecralarında konumunuzu oluşturun. Paylaşımlarınıza konumunuzu eklemeniz hedef kitlenizin sizi bulması açısından oldukça önemlidir.

Çekilişler, indirimler, hediyeler gibi etkileşimi arttıracak kampanyalar düzenleyin. Bu hem etkileşiminizi arttıracak, hem işletmeniz için olumlu bir imaj oluşturacaktır. Vereceğiniz hediyeler takipçilerinizin reddedemeyeceği ve isteyeceği ürünlerinizden olmalıdır. Bir tostçu için düşünürsek, kazanan çift’i en meşhur tost ve çay hediyesi sunabilirsiniz. Ya da teknolojik ürün hediyeleri verebilirsiniz.

Özel günleri unutmayın. Özellikle işletmeniz ile ilgili özel günleri ve kamuoyunu ilgilendiren özel günleri unutmayın. Yukarıda da bahsettiğim gibi oluşturacağınız sosyal medya planları dahilinde bu paylaşımlarınızı önceden hazırlayıp planlayabilir ve bu günleri yoğunluktan dolayı unutmazsınız.

Hizmetlerinizi Duyurun: Ürün yada hizmetlerinizi duyurun. Özelliklerini, fiyatlarını ve sağladığı yararları paylaşın. Bu hizmet ve üründen nasıl yararlanacağına dair bilgilendirme yapmayı da unutmayın.

İletişimde Bulunun: İşletmeniz hakkında bilgi almak isteyen müşterileriniz ile iletişimde bulunun. Gönderilerinize gelen yorumları yanıtlayın ve iletişimi sürekli olarak sağlayın. Sayfanıza gönderilen mesajlara hızlı bir şekilde dönüş sağlayın. Bu müşteri memnuniyeti için oldukça önemlidir.

Küçük Ölçekli İşletmeler Hangi Sosyal Medya Mecralarını Kullanmalıdır?

Küçük ölçekli işletmeler mutlaka Facebook, Twitter, İnstagram gibi ana sosyal medya mecralarında bulunması gerekmektedir. Facebook ve İnstagram aynı firma oldukları için birbirleri için entegre olmaları avantaj sağlamaktadır. Oluşturacağınız reklam kampanyalarını iki mecra için de tek bir yerden oluşturabilirsiniz. Business.facebook üzerinden instagram ve facebook reklamlarınızı rahatlıkla verebilirsiniz. Twitter’daki etkileşim hashtag kullanımı oldukça yüksektir. Özellikle ülkemizde twitter kullanımı hala oldukça yüksektir. Buradaki kitlenizi kaçırmamanız için kullanmanız önemlidir.

Facebook Kullanımı: Facebook kullanımı ülkemizde oldukça fazladır. Hemen hemen herkesin Facebook hesabı bulunmaktadır. Bu mecra aracılığı ile web sitenize trafik çekebilirsiniz. Yapacağınız paylaşımlarda uzun metinlere de yer verebilirsiniz. Video ve fotoğraf paylaşımlarınızı da kolayca yapabilirsiniz. Hatta, bir mağaza sayfası oluşturarak ürünlerinizi buradan sergileyebilirsiniz. Facebook bir işletmenin ana sosyal medya mecrası olmalıdır. Çünkü aradığınız her şey Facebook’ta bulunmaktadır.

Instagram Kullanımı: Facebook’a bağlı bir mecradır. Daha çok video ve fotoğraf paylaşımları için kullanlımalıdır. Instagramda uzun metinlere yer verilmemelidir. Arayüzü ve kullanım alışkanlıkları doğrultusunda instagramda metinler okunmamaktadır. Etkileyici görsellerinizi ve videolarınızı buradan paylaşabilirsiniz. Henüz gönderi altından link paylaşımı yapılamadığı için web sitenize trafik çekmek için instagram reklamlarını kullanmanız gerekecektir. Ya da hikaye paylaşımlarınıza link verebilirsiniz. Ancak bunun için instagram da 10 bin takipçiniz bulunması zorunludur.

Twitter Kullanımı: Anket yapmak, duyuru yapmak, hasthagleri kullanarak bilinirliliği arttırmak, sorun çözümleri ve destek hizmetleri için kullanılmaktadır.

Youtube Kullanımı: Youtube’da yayınladığınız videolar Google arama sorgularında da gözükmektedir. Bu oldukça olumludur. Çünkü ürün ve hizmetinizi Google arama motoru ile ilişkilendirecek önemli bir mecradır. Youtube hem sosyal hemde video arama motoru kategorisine girdiği için etkili kullanıldığında oldukça fazla yarar sağlamaktadır.

Çalışmalarınızda gerçekten de müşterilerinize yarar sağlayacak özgün ve kaliteli içerikler oluşturun. Sadece satış odaklı sosyal medya mecra kullanımı yanlıştır. Müşterilerinize, potansiyel kitlenize ulaşabilmek ve etkileşimi arttırabilmek için onların işine yarayacağı, paylaşacağı ve belki de kaydedeceği paylaşımlar önemlidir. Sosyal medya mecraları kitleniz ile iletişim kurabilmek için önemlidir. Bu karşılıklı iletişim imkanını doğru kullanmayı ihmal etmeyin.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir