Sosyal Medyanın Reklamcılıkta Önemi ve Geleneksel Medyaya Göre Avantajları

Sosyal Medyanın Reklamcılıkta Önemi ve Geleneksel Medyaya Göre Avantajları

Sosyal medya ile ilk defa insanlar işletmeler ile bu kadar hızlı bir şekilde karşılıklı iletişme geçme fırsatında bulundu. Bununla birlikte markalar, müşterileri ile ilk defa bu kadar yakınlaşabildiler. Artık markalar, işletmeler veya kurumlar müşterilerinin veya hedef kitlesinin istek ve arzularının farkında ve ona göre faaliyet göstermektedir.

Sosyal medya platformları ve bu platformların kendine özgü özellikleri sayesinde hedef kitle segmantesyonu, hedef kitle sınırlaması ve tüm bu faaliyetlerin ölçümlenmesi bu kadar kolay ve gerçek rakamlara ulaşmamıştı. Bir firma günümüzde reklama harcadığı paranın kuruşuna kadar hesabını istatistikler ile yapabilir. Tabii bu biraz da Dijital pazarlama alanına girmekte, ancak sosyal medya ve reklamcılığı da dijital pazarlamanın bir ayağı olduğu için buna değinmek istedim.

İnsanlar önemsenmek ve sorunlarının hızlı bir şekilde çözülmesini yada zihnindeki soru işaretlerinin giderilmesini ister. Markalar veya kurumlar ile hızlı ve etkili iletişim fırsatı ilk defa çağımızda sosyal medya platformları sayesinde gerçekleşmiştir.

İnflucer Marketing

Sosyal medya platformları yeni yeni iş kapıları da oluşturmuştur. Bunlardan birisi de influcer marketing alanına girmektedir. Sosyal medyada çok takipçisi olan ve takipçilerinin kamuoyunu almış ve sözü geçen bir çok yeni sosyal medya ünlüleri artmıştır. Bu ünlüler kitlelerini etkilemektedir. Bunu bilen markalar, bu ünlülere hediyeler göndermekte, direkt para teklifi ile reklam filmleri çekmekte, hatta gizli ürün yerleştirmeleri yapmaktadır. Üstelik televizyon reklamlarında oynayan artistlerden çok daha uygun fiyatlı reklam kreatifleri çıkmaktadır.

Sosyal Medya – Geleneksek Medya

Sosyal medya, geleneksel medyaya göre hem daha uygun hemde daha etkileyici ve harekete geçirici bir konuma yükseldi. Bunun en büyük nedenlerinden birisi de e-ticaretin git gide güçlenmesidir. Sosyal medya platformlarında reklam vermeden bile viral içerikler üreterek sosyal medyanın paylaşım ve yayılım özelliğini kullanarak çok başarılı projeler üreterek, tüketicinin ve hedef kitlenin zihninde yer etmek bu platformları oldukça değerli kılmaktadır.

Hem bir reklamcı hemde dijital pazarlama uzmanı olarak söyleyeceğim final sözleri ise, günümüz ve gelecek dijitalleşmekte ve reklam modelleri de buna göre evrilmekte, ancak önümüzdeki yıllarda Ip tv, sanal gerçeklik çalışmalarının sinemaya entegrasyonu vs.. gibi platformlar sayesinde geleneksel medya da  reklam platformları  arasında kaybolmayacağına kesin gözüyle bakmaktayım.

Dijital ve Geleneksel medya (Televizyon, Açıkahava, Basılı medya, sinema (bir nebze de olsa radyo)) bir müddet daha el ele vererek hedef kitleye ulaşmak için kullanılacak.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir